CHOOSE LANGUAGE

tisdag 22 september 2009

Sömnad

Idag har jag hjälpt mamma att sy väskor som skall skickas till Japan inom några dagan. det börjar bli kort om tid så jag ville ställa upp och hjälpa henne.
Jag tycker att det är så roligt att sy när jag vet vad jag skall göra och hur jag skall göra det. Det finns inget mer avkopplande. För mig är det riktigt bra terapi. :-)

På torsdag skall jag på Intervju på Halens. Det skall bli roligt. Jag hoppas på att jag får praktikplats där. Det är ont om tid nu och jag hoppas att jag inte skall behöva söka fler paktikplateser till hösten. det är så jobbigt att behöva ringa runt till olika företag och fråga om praktik och sedan få nej efter nej.
Att de inte kan ta emot en som praktikant av olika anledninger.
Ibland anser de att det finns sånna som passar bättre,
eller att man är ute för sent med sin ansökan och att alla intervjuer redan är gjorda,
eller att de inte har ekonomisk möjlighet att ta emot praktikanter,
eller att alla platser redan är tillsatta,
eller att någon med kontakter har fått praktikplatsen istället...

1 kommentar:

  1. Tack älskling! Det var verkligen fantastiskt mycket du hann med, förstår inte hur kan du sy så snabbt! Och fint!
    Kladdkakan med retroblom dekoration var ju helt underbart vacker och smakade gudomligt. Jag har aldrig tidigare sett att någon gör sånt mönster med hjälp av sockerpullver. Du kanske kan göra en sån på torsdag till kalaset?
    KrAM

    SvaraRadera