CHOOSE LANGUAGE

måndag 21 september 2009

Ledig dag

Idag vakande jag och Benjamin tidigt. Redan innan väckaklockan ringde. Han skulle vara på dagis innan kl 8 (innan frukosten) och jag var ledig idag.
Anledningen till att Benjamin skulle till dagiset trotts att jag var hemma var att fotografen skulle komma till dagiset, och det ville vi absolut inte missa. Första "klassfotot". :-)
Kl 13 var jag och hämtade honom för att sedan umgås med Sofia och Siona. Det blev en promenad, fika/lunch och en liten titt på stan till David kom hem från jobbet runt 4.

Under tiden Benjamin var på dagis var jag hemma hos mamma och åt en rejäl frukoste med henne och Therese, sedan började jag sy om en brun sammetsklänning i halsringningen, ärmarna m.m.
När David kom hem från jobbet gick jag tillbaka till mamma och slutförde mitt lilla klänningsuppdrag.

Jag tycker att det är så synd att jg aldrig har tid till att ara reativ, att sy, sticka, virka, måla osv. Det märkes verklien idag att det var längesedan som jag sydde eftersom jag fick sprätta en hel del.

Jag har lite kvar på klänningen, men än så länge ser den ut såhär:


Min underbara sammetsklänning, med några applikationer och rätt smycken och skor blir den super söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar