CHOOSE LANGUAGE

torsdag 19 februari 2009

Underbara Frankrike

Benjamin passade på att krypa in i sin resväska då jag packade upp den.
Handarbetet var med under hela resan. Jag passade på att virka i bilen, på flyget, på uteserveringar, i lägenheten, på hotllet etc.
Oj, vad tiden går fort. Det var inte längesedan som jag satt här hmma vid min dator och drömde mig bort till värmen och till den där underbara havsutsikten från lägenheten i Franktike. När vi kom fram till destinationen så var det bättre än väntat. Solen sken den dagen och alla andra dagarna. Det var för bra för att vara sant.
Vi hann med så mycket på en vecka. Allt från promender längs med hvet till skidåkning i Franska Alperna.
Vi var på någon typ av aktivitet varje dag, vi besökte bla några små bergsbyar som var oroligt faschinerande. Vägen till byn var otroligt krokig. Längs med vägen var det bilar som hade stannat pga att barnen blev åksjuka.
Benjamin har aldrig sovit så bra som han gjorde under den här resan. Jag tror att det berodde på att vi var ute mycket.
Luften i Alperna var så uppfriskande och solen värmde lika mycket som på en varm sommardag. Hade vi stannat där några dagar till så tror jag att alla i sällskapet hade fått fin solbränna. Jag längtar tillbaka!!!

4 kommentarer:

  1. Jennifer - Vilka fina bilder! Ni ser ut att haft så härligt o så härligt väder! Här har det varit ISkallt! kram Jennifer o Philip

    (hälsa Benjamin o david=))

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, jag blir så inspirerad av dessa...längtan till att resa till Frankrike blir så stark!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skrev en fråga till dej i ett tidigare inlägg, men du kanske inte kollar.
    Jag undrade bara vart emil spjälskyddet är köpt, jag har letat med ljus och lykta.
    Hör gärna av dej!

    SvaraRadera
  4. ÅÅ vad underbart!! Saknar er!

    SvaraRadera