CHOOSE LANGUAGE

måndag 2 februari 2009

Inredning

Såhär ser det ut på min sida av sängen. En vacker lampa med matchande ljusstake(Lilja) som jag fick förra veckan. Davids sida ser i stort sätt likadan ut :-)
Varför har jag fått ett sånt stort interesse för inredning? Jag förstår ingenting. Jag har alltid varit mer mode/konst intresserad, men nu är jag inne i en inredningsperiod.
Jag kan varje dag hålla på och ändra om i hemmet. Jag vet inte hur många gånder jag har bytt dukar, kuddar och annan inredning, möblerat om osv sedan april-08 då vi flyttade in i nya lägenheten.
Anledningen till att jag gör om så ofta kan vara att jag inte har hittat den perfekta inredningen till just denna lägenheten ännu. Det känns som att det går åt rätt håll iaf.
Sen kan det vara så att jag är kluven när det gäller inredningsstilar.
Det finns så många olika carianter som jag tycker om men som inte hör ihop. Det gäller att bestämma sig vilken som passar mig och min familj bäst och vilken som vi inte kommer att tröttna på så snabbt.
Jag tröttnar väldigt lätt på maträtter, kläder och inredning. Jag kan inte äta samma mat så ofta, jag kan inte ha likadana kläder allt för många ggr och jag trivs inte i ett hemmet om det inte förnyas då och då.
Förra veckan fick vi 2 underbara stolar från Davids föräldrar som i sin tur fick stolarna från Solveig(gammelfarmor). Det var ingen annan i familjen som hade plats för dem vilket jag inte kan förstå. Själv hade jag slängt ut något annat för att få plats.
Den här fotöljen är helt underbar, den bor i mitt sovrum. Jag fick den av mammas väninna Lena som hon inte är så förtjust i den typen av möbler. Tillsammans med fotöjlen fick jag ytterligare en likadan fotölj och en otroligt härlig matchande soffa.
De andra möblerna får tyvärr inte plats här hemma för tillfället så de får bo i förrådet tillsvidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar