CHOOSE LANGUAGE

onsdag 4 februari 2009

Modeteckning m.m.

Nu är skolan igång på allvar. Jag har fått en massa uppgifter som jag behöver lämna in efter vecka 7. Så nu sitter jag här hemma och försöker fokusera då Benjamin sover. Jag är lite trött efter den korta nattsömnen. Benjamin är jätte förkyld och har fått Krupp. Sent igår kväll var vi på akutmottagningen för att vi blev så oroliga. Han hade svårt att andas både genom näsan och munnen. Det var sönt att höra när doktorn sa att det är ofarligt och mycket vanligt bland små barn. Idag mår han mycket bättre(bilderna är från idag), han har fått hotmedicin och alvedon så att han kan sova. Här är några bilder på vad jag håller på med i skolan för tillfället. Formlära heter kursen där jag skall rita detaljerade plaggskisser, propotionerliga 8 dels figurer och snygga modeteckningar. Dessa modeteckningerna tecknade jag -07 då jag gick på Art College i Göteborg. Nästa kurs som jag skall läsa efter formlära är färglära och konfektionsteknik där jag bla kommer få gör mönster "mönsterkonstruktion", sy detaljövningar, ett plagg, och lära mig olika färger. Hur man blandar färger, gör en färgcirkel och färgtriangel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar