CHOOSE LANGUAGE

måndag 19 januari 2009

Sover i eget rum

Nu har Benjamin flyttat in i sitt rum. Detta blir 3:e natten som han sover där.
I natt efter nattamningen fick han sova vidare mellan mig och David i våran säng för att han skrek så när jag försökte få honom att somna i sin säng.
Det känns skönt att han har flyttat in i sitt rum samtidigt som jag vaknar några gånger per natt för att jag saknar honom så mycket. Jag saknar att höra honom ligga i sin säng fast med 1 meters avstårnd så jag kan höra honom. Nu sover vi med öppna sovrumsdörrar och "barnvakter" på.
Jag måste erkänna att Benjamin verkar sova bättre i sitt rum, jag tror att han gör det bara för att han slipper störas av mig och David. Ibland händer det att vi snarkar eller pratar i sömnen.
Jag tror att jag med tiden kommer att vänja mig att han sover i annat rum men just nu är det lite jobigt.
Jag och Benjamin busar i soffan. (november -08)

1 kommentar: