CHOOSE LANGUAGE

måndag 27 februari 2012

Snart 4

Om bara några veckor är vi förhoppningsvis fyra i våran familj. Längtan är stor efter att få se vem det är som har bott i min mage de senaste åtta månaderna. Benjamin verkar se fram emot att träffa bebisen och han kallar sig redan för storebror.
I mitt huvud finns det många funderinger kring detta med att bli mamma igen och samtidigt som jag längtar är jag lite orolig. Orolig för hur det kommr att kännas att föda ett barn igen och hur vi skall få till allt med att lämna Benjamin när det väl blir dags att åka in. Jag vill inte att han ser mig ha ont och att han blir rädd. Sen när väl barnet är ute hur jag kommer att reagera och hur kommer Benjamin reagera när han skall träffa sitt syskon för första gången.
Jag antar att allt detta kommer lösa sig hur fint som helst men tankarna och oron finns där och de går inte att undvika.
Om nätterna kommer de märkliga drömmarna som jag antar är någon slags förberedelse inför det som komma skall. Drömmar om att jag inte räcker till, att Benjamin känner sig utanför då syskonet kommer och drömmar där jag är supertrött och bara en grinig mamma.
Allt detta är jag mycket orolig för och jag skall göra mitt yttersta för att det inte skall bli på det viset. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar