CHOOSE LANGUAGE

onsdag 8 februari 2012

Kära läsare

Nu har det nästan gått ett år sedan jag uppdaterade här på bloggen. Det är skrämmande vad tiden går snabbt och så mycket det har hänt sedan senast.
En kort uppdatering av år 2011.

Jobb: Jag har sedan i våras arbetat inom barnomsorgen på bla förskola och fritids som bla extra resurs för barn med särskilda behov. Det har varit otroligt spännande och lärorikt. Jag har varit med och startat upp en tillfällig förskola tillsammans med tre andra tjejer/kvinnor samt avvecklat denna förskolan. Hela året har jobbmässigt varit mycket händelserikt och fullt av överraskningar :-)

Privat: Jag och mina killar var på en härlig långsemester i bla Tyskland, Bosnien och Kroatien. Det har varit helt underbart att få dela alla de fina upplevelserna med mina finaste. Vi hann med så mycket under ca 3 veckors eurotrip :-).
Sedan fick vi njuta av våran första sommar här i vårt fina hus/trädgård med familj och vänner. Jag har lärt mig mycket om trädgårdsskötsel samt hur mycket jobb det faktiskt tar att sköta om alla tusentals kvadratmetrarna. Det har fått mig att tycka att lite naturtomt är mycket vackert, allting måste inte vara supertrimmat och helt fritt från ogräs.
Under våran "eurotrip" fick vi det mycket efterlängtade och så positiva beskedet om att vi skall bli fyra i våran lilla familj. Vi åkte på semestern med hoppet om att det skulle bli min och killarnas sista resa innan vi blir ytterligare en familjemedlem och så blev det. Vi är så otroligt tacksamam och glada över detta lilla underverk som fortfarande gror i min mage.

Nu sedan ett par veckor tillbaka är jag sjukskriven för jag har så ont i min skadade rygg. Så nu är jag mest hemma och förbereder sakta inför bebisens ankomst samtidigt som jag njuter av tiden med Benjamin och min egentid då Benjamin är på förskolan.
Livet är bara så härligt och fullt av överraskninger ;-).

Oj min korta uppdatering blev visst inte så kort.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar