CHOOSE LANGUAGE

lördag 13 mars 2010

En liten olycka

Igår fick jag inte gjort på mit arbete, Benjamin och David var här hemma hela dagen samt att David hade en klipp tid på Diva och en massa andra ärenden som han skulle uträtta så att Benjamin fick vara hemma med mig.

Det var en chockartad morgon, Benjamin fick mycket energi som han hade samlat på sig under flera dagars vila. Han tog sin lilla plastponny och red hejvilt här hemma i hallen, tills han fastnade i en tröskel och flög rätt på ansiktet på det hårda klinkergolvet i entrén.
Jag som stod i köket och bakade morotskaka hörde bara ett skrik. När jag kom till hallen var det blod lite överallt och i Benjamins ansikte. Det kom ur näsan och från läpparna, det var även blod mellan tänderna. Jag drabbades av panik!
Jag rinde till David omedelbart och sedan till min mamma som kom så fort hon kunde. Därefter ringde jag till 1177 för att fråga om råd. När Benjamin hade lugnat ner sig somnade han och jag väckte honom efter ca 30min för att se att han var som vanligt. Sedan var han lite ledsen under dagen eftersom han var öm i ansiktet men idag verkar han må fint. :-)
Benjamin med en liten fläskläpp


3 kommentarer:

  1. åh älsklingen...tur att du lade upp ett så fint o glatt kort i slutet annars hade jag fått panik. Fy alltså. Jag vet inte hur jag hade tagit det om jag var där. Puss på er

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen inte kul. Jag höll på att börja gråta då jag pratade med sjukvårdsrådgivningen. Jag var i chock! Men det ordnade sig, och fler små olyckor lär det bli med en såhär busig kille.
    puss

    SvaraRadera