CHOOSE LANGUAGE

tisdag 3 november 2009

Oh fackengelskan

Sitter och jobbar med att beskriva olika plagg på engelska. Allt från hur det är stickat/vävt, vad för typ av sömmar det är på plagget och om det finns några fickor, huva eller dylikt.
Jag som trodde att jag var bra på engelska har fått det riktigt tufft idag då jag ständigt får bläddra i vanlig svensk-engelsk ordbok men även i en konfektionsteknisk ordbok. Mycket att lära!!

Ikväll skall jag och David på Body Balance. Det blir 3:e veckan som jag går på passet, och jag älskar det!!
David skall med för första gången, hoppas att han kommer tycka att det är roligt!

Benjamin är hemma hos Bahrija och pappa idag men imorgon skall han få gå till dagis efter vattkoppe- perioden. Han har varit hemma från dagis många gånger i höst ¨så jag hoppas att det dröjer länge till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar