CHOOSE LANGUAGE

torsdag 24 december 2009

Idag hade vi lillJUL

Idag har jag arbetat hårt hela dagen. Det började då jag åkte till maxi runt 10 tiden för att storhandla. Det tog nästan 2 timmar att sprina runt och leta reda på allt som fanns på min inköpslista.
Jag kom hem, helt utmattad och trött men då var det bara att ta ett djupt andetag och börja med köttbullarna. Det blev nog 100 st eller kanske fler. Jag tappade räkningen.
Efter köttbullarna skalade och strimlade jag potatis till min gratäng. Därefter gjorde jag eget julbröd, otroligt gott! Det blev även lite prinskorvar, brysselkål m.m.
Kl 17.00 var middagsgästerna här pappa, Bahrija, Amil, Dino, Ena och vi 3 här hemma. En liten försmak på vad som väntar i matväg några dagar framöver.



Benjamin med morfar i väntan på middag


Alla middagsgästerna


Kära ;-)


På kvällen kom Sani och Leo hit för att spela julklapps spelet med mig och Ena. Alla köpte några små paket som vi spelade om. Slutligen fick vi alla 2 paket var :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar