CHOOSE LANGUAGE

måndag 2 april 2012

Det blir en april bebis!

Nu är det bekräftat att det blir en april bebis för mig även denna gången. Benjamin föddes 24 april 2008 och snart hoppas jag att hans syskon vill lämna den trygga miljön i livmodern. Imorgon 3 april 2012 är det bf( beräknad förlossning) och jag hoppas innerligt inte att det dröjer så länge som två veckor till tills vi har bebisen här hemma. Enligt min barnmorska kommer jag att sättas igån den 18 april om inte förlossningen kommer igång naturligt. Det känns så konstigt att vara hemma och vänta på barn nr två nu för då vi väntade Benjamin var vi redan inne på sjukhuset dagen innan bf pga för tidig vattenavgång och därmed ökad infektionsrisk och han föddes bf+1. Jag trodde att barn nr 2 i regel kom tidigare än barn nr 1. Men så verkar det inte vara i mitt fall. Hoppas bara bebisen inte är allt för stor. Tycker att det räckte med Benjamins längd på 52 cm och vikt på 4170g. Större bebis än så känns lite väl utmanande. Hoppas att de känningar jag har haft den senaste tiden och framförallt idag leder till bebis inom kort:) Jag hållet tummarna för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar