CHOOSE LANGUAGE

onsdag 2 juni 2010

Härliga dagar

Nu har jag varit arbetslös i två dagar men schemat har varit mer fullspäckat än någonsin. I måndags hann jag med otroligt mycket. Jag lämnade Benjamin på dagis därefter var jag på arbetsförmedlingen och skrev in mig som aretssökande.
Efter det gick jag och mormor på en härlig lång promenad ut mot skår. Vi gjorde en fikapaus hemma hos Inger och philip i Lövekulle. Efter detta hämtade vi Benjamin och sedan åkte vi hem till min pappa och hans familj.

När vi kom hem efter besöket hos pappa gick jag och Benjamin till Tells för att möta upp David då han kom från jobbet. Vi köpte målarfärger och penslar till mina kommande projekt. Någon timme senare kom mormor, Sanela och Leo hem till oss på en kopp innan det var dags för att göra sig i ordning för en middag på Musses med ett gäng kompisar. Efter midagen bjöd vi över några vänner på ett glas vin hemma hos oss. Benjamin somnade så gott i vagnen runt kl 8 efter att han hade druckit sin välling, han sov så gott under hela kvällen/natten.
:-)

Igår tisdag var Benjamin hemma med mig, vi lekte pysslade med lite allt möjligt här hemma. Runt ett tiden hade vi fikagäster, det var Aldina, och Amil samt deras farbror som är här på besök från Bosnien, Bahrija kom också hit efter en stund.
När de hade åkt hem började jag måla möbler ute på terassen. Benjamin var på så busigt humör och han ville hela tiden åt målarfärgen, vilket han inte fick.
Efter ett tag kom Martina och hennes kompis upp och pratade en stund. I samma veva som Martina gick hem kom David från jobbet.
Han och Benjamin tog en liten powernap medans jag fortsatte att måla min möbler. Benjamin hade spillt ut halva färgurken på plasten som jag hade som golvskydd så jag försökte utnyttja färgen innan den torkade.
På kvällen hade vi lite bbq här hemma med Jonas, Evelina, Nicklas och Patrik, mysigt var det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar